Om mig

Mit billede
Faaborg, Denmark
Er 35 víntre og total ny i denne blogger-verden. Men det skal prøves af:-) Arbejder pt på at blive gravid ved hjælp af insemination, hvilket jeg håber sker her i 2015, har været i gang længe. Min blog vil komme til at handle om mange forskellige ting, men primært mit kreative gen. Men jeg vil da også komme ind på mine tanker ifm insemination, sport, mine to katte, familie, venner og så videre... Og som profilbilledet antyder, er jeg ikke i nærheden af at tjene penge som model... God læselyst til alle:-)

lørdag den 29. august 2015

om at starte igen og få ny inspiration...

Ja som overskriften antyder, så er det tid til at starte igen...det sidste indlæg i denne blog er skrevet i 2012 (!!!?!?!!) Hvad sker der lige for det?
Når man vælger at have en blog, er det vel fordi man har noget på hjertet? Det er i hvert fald sådan jeg ser på det. Det er bestemt ikke fordi der ikke er sket noget i mit liv siden 2012...snarere tværtimod :-O

Da jeg begyndte at skrive på bloggen der i 2012, arbejdede jeg på at blive gravid ved hjælp af insemination. Det lykkedes også, men det endte i en ufrivillig abort. Kort efter blev jeg fyret fra mit arbejde og jeg endte med at være arbejdsløs i ca. 3½ måneder. Det var faktisk hvad jeg havde brug for på daværende tidspunkt. Jeg havde rigtig svært ved at finde ud af hvad jeg skulle og ikke skulle...Jeg søgte de obligatoriske jobs...men må indrømme at det ikke var helhjertet. I maj 2012 fik jeg job op en restaurant her i byen som kok. Det var en rigtig sjov, men også hård sommer. Teamet fungerede ret godt synes jeg og jeg mødte nogle skønne unge mennesker, men jeg vidste hurtigt at det ikke var kok jeg skulle være resten af mit liv. Det var simpelthen for hårdt.

Jeg stoppede på restauranten pr. 1. oktober 2012. Så brugte jeg nogle uger på at puste ud og holde lidt ferie. Derefter begyndte ræset med jobsøgning osv. igen. Det var nu ikke fordi jeg havde de store problemer, med hverken A-kasse eller jobcenter. Jeg fik lov til at gå julen over, inden der kom en melding om at jeg skulle i aktivering...På daværende tidspunkt havde jeg besluttet at søge ind på SDU i Odense, fordi jeg ville noget andet. Jeg søgte derfor virksomhedspraktik på Øhavsmuseet i Faaborg. Jeg fik 4 uger. Det var en helt fantastisk oplevelse. Jeg fik lov til at prøve mange forskellige ting. Da de 4 uger var gået, var et egentlig meningen at jeg ikke skulle være der mere, men fik tilbudt et løntilskudsjob der, hvilket jeg sagde ja til...med forbehold for at stoppe før tid, hvis jeg kom ind på studie på SDU eller kom i job.
Jeg nåede at være i løntilskud i 14 dage, da min telefon ringede. Det var fra min tidligere arbejdsplads Prices Have centeret, hvor jeg havde været ferieafløser i køkkenet i 2005. De stod akut og manglede en ferieafløser, om det var noget for mig??? ØHH...jo det skulle jeg jo lige tygge på, men vidste jo at jeg skulle sige ja. Jeg var yderligere 14 dage på Øhavsmuseet og så stoppede jeg der og startede på Prices Have.

Afløser-jobbet endte med fast arbejde. Det var i og for sig fint nok...problemet var bare, at jeg også fik en plads på dansk-studiet på SDU...SÅ var gode råd jo dyre...jeg valgte det sikre og beholdt mit arbejde...har dog tænkt tit på hvad der var sket, hvis jeg sprang ud i det...

Nu skriver vi så 2015, jeg er stadig på Prices Have...men denne sommer har inspireret mig til at gøre en masse ting jeg ikke vidste jeg burde gøre...alt det kommer der mere om de næste dage :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar